Folketingskandidat
Stilling: Partner og medejer i en dansk og international rekrutterings- og rådgivningsvirksomhed
Adresse: Roskilde centrum
Mob: 2097 2780
Mail: kennethholmenpedersen@gmail.com
Tillidshverv og karriere
– Tidligere lederposter bl.a.: Adm. direktør for reklamebureauet Republica, kædedirektør for SuperBrugsen, detaildirektør i Coop, kædedirektør for Meny og kædedirektør for Kvickly/SuperBrugsen
– Næstformand for bestyrelsen i Dwarf A/S (digital virksomhed)
– Medlem af repræsentantskabet i Dansk Markedsføring
Privat
Kenneth er 55 år og gift med Jette “Boston” Pedersen, datter af John “Boston” som i mange år drev tøjforretningerne Boston og Square i Roskilde
Mærkesager:
👨👩👧👦 At sætte borgeren og familien øverst
🏡 At borgernes og familiens livskvalitet er målet for al politik
🏛️ At vores grundlæggende værdier og institutioner er fundamentet
⚖️ At staten hverken er moder eller herre, men vores gode ven
Kenneth; Konservative er borgerlige stemmer der søger løsninger, skabe resultater og finde nye veje – men altid med vores stærke værdier som udgangspunkt og rettesnor.
Kenneth vil i særdeleshed kæmpe for
– At Roskilde får den plads på landkortet, som vores fantastiske by, kommune og region fortjener
– At vi alle kan være skattetrygge – at hver en skattekrone veksles til velfærd, tryghed og sikkerhed
– At vi sikrer et velfærdssamfund, hvor ingen der har brug for fællesskabets hjælp lades i stikken
– At bureaukrati, dårlig forvaltning af skattekronerne eller dårlige arbejdsbetingelser for de ansatte i den offentlige sektor må ikke stå i vejen
– At vores fællesskab ser styrken i alle mennesker og ikke lader nogen melde sig ud af fællesskabet
– At vi effektivt, markant og innovativt møder klima- og miljøudfordringerne
– At retssikkerheden styrkes – vi står på borgerens side, når myndigheder og systemet svigter
– At vi motiverer, støtter og påskønner det private initiativ i al dens mangfoldighed – fra de store vækstlokomotiver i dansk erhvervsliv til den lokale ildsjæl
– At ordentlighed og dannelse ikke går tabt i polarisering og unuanceret formidling på sociale medier
– At ældre behandles med respekt og værdighed, samtidig med at de unge tildeles en langt større stemme.